Ara

26 Nisan 2016 Salı

Ali Express Alışverişim - Çinden alışveriş

   Ali express birçok ürünü çok uygun fiyata bulabileceğiniz bir online alışveriş sitesi.Sanıyorum ki bilmeyeniniz de çok azdır zaten.Bundan öncesinde Wish 'ten alışveriş yapıyordum.Daha güvenli ve basit geliyordu sistemi.Çünkü sitesi çok sakindi istediğin ürünü sipariş veriyordun 1 ay içerisinde gelmemiş olursa hemen paran iade ediliyordu vs.Aliexpress bana karmaşık geliyordu ki hala biraz öyle.Çok fazla satıcı varmış gibi sitenin görünümü karmaşık ,türkçe dil çevirisi kötü ve tabiki de dolandırıcı satıcıları.





Daha önceki Wish - Çinden Alışveriş yazımı okumadıysanız : burada
Ancak şimdi Aliexpressi tercih etmemin sebebini şöyle açıklayabilirim :
Wishte bir ürün en az 1$ olmak zorunda ve bu tür ürünlerin de kargo ücreti 1$ oluyor.Türkiye'de 1$ 3 Lira yapıyor.Yani bir ürün alınca en az 6 lira veriyorsunuz.Ancak Aliexpress'te bir ürün 0.30 $ bile olabiliyor,üstelik free shipping yani kargo ücretsiz.Wish'te 6 lira vererek aldığın ürünü burda 1 liraya alıyorsun.Yani site tasarımı karışık olabilir ya da geç gelebilir ama 5 katı daha az ödemek daha cazip geldi benim için. Ben çinden büyük siparişler vermiyorum.Aldıklarım şeyler max. 4 $ civarındaki şeyler.Zaten kıyafette almıyorum.Daha çok teknolojik ya da kırtasiye türü burada bulamadığım şeyleri alıyorum.

  Geçen ay macaron kutu sipariş ettim 10 tane filan  ❤ .Tabi farklı farklı satıcılardan sipariş edince hepsi aynı sürede gelmiyor.Neyse 3 tanesi geldi.Ancak burdaki satıcıların sorunu göndericekleri ürünlerin hepsini aynı renk göndermeleri.Açıklama kısmına Lütfen farklı renkler gönderin(ingilizce)  yazdığım halde ısrarla aynı rengi gönderiyorlar.Kutuların bir sorunu yok sağlam geldiler.Ama biraz da şans işi.Bir önceki söylediğimde kapağı kapanmıyordu.Tabi 1 yıldız verince paramı iade ettiler.
  

Macaron kutuları lip balm kutusuna dönüştürmek için : Dudak Balmı

Orda gezinirken bir de kulaklık tutuculardan gördüm çok tatlıydılar.Onlardan da aldım 5 tane.Onların da 3 tanesi geldi geldi gelmesine ama..
Minnionlu istemiştim onun yerine mavili gönderdiler  ☹.Zaten ben bunları kullanmak için almadım satıyorum ama minnionluyu kendime istemiştiim :)



Birkaç şey daha aldım ama henüz gelmediler.

Şimdi dolandırılma kısmına geçeyim.Aliexpresste bir ürün bakarken görmüşsünüzdür zamanında teslimat 39 gün vs. gibi yazıları.Bunlar ürünü aldığınızda Aliexpress güvencesiyle ne kadar gün garanti altında kaldığınızı belirtiyor.Yani şöyle açıklayayım..Siz ürünü aldığınızda para kartınızdan çekiliyor.Ancak satıcıya daha aktarılmamış oluyor.İşte zamanında teslimat kısmı 39 gün olsun.39 gün içinde siz ürünü geldi diye bildirmezseniz ürün gelmiş kabul ediliyor ve satıcıya para aktarılıyor.Bu durumun farkında olan satıcılar çeşitli bahanelerle ; yok kargoda bir sorun çıktı, geri geldi tekrar gönderiyorum biraz gecikecek gibi .Sizden zaman süresi dolmadan onaylamanızı ister.Siz de tamam diyip ürün geldi diye onaylarsanız para satıcının hesabına aktarılmış olur.Artık iş işten geçmiştir.Sizin son bir hafta kala satıcıya mesaj atmanız gerekmektedir ki o bekleme süresini uzatsın (ki bunu yapabiliyorlar).Baktınız cevap vermiyor o halde aliexpresse giriş yaptıktan sonra : My AliExpress diye bir kısım var orda ürünlerinize gelin ve open dispute (açık anlaşmazlık) seçeneğine tıklayın ordaki sorulara cevap verin.
Ancak artık çok geçse ve siz onayladıysanız yapacağınız tek şey kaldı.Geri bildiriminizi değiştirmek.




Sormak istediğiniz bir soru varsa yorum kısmından sorabilirsiniz.Umarım sıkmamışımdır yazımla sizi :)


Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yazımı okuduğun için teşekkürler.Yorum atarsan çok mutlu olurum :) En kısa zamanda cevap vermek sözüyle :)

___________________________________________________________________________________________________


Bloğuma hoşgeldiniz !
Bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim.Zamanımı kendin yap projeleri yaparak,dizi izleyerek geçiriyorum.Onlardan arta kalan zamanda da bloğumla ilgileniyorum

Öne Çıkan Yayın

Kahvaltıda harikalar yaratmak istiyorsanız..

Bu fikirler tam size göre :) Pirinç ve omlet kaşar peyniri ile sabah kahvaltısında çocuğunuza sürpriz yapabilirsiniz. Yumurtaya Havuç ve zey...

İzleyiciler

Orphan Black Türkiye

En Çok Bakılanlar

Blogger tarafından desteklenmektedir.